Forum www.aphalonrpg.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Propozycje Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Kryitanin
Wielki Pieśniarz



Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 295 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 1:52, 31 Gru 2009 Powrót do góry

Jeżeli macie jakieś propozycje ulepszenia gry lub forum, piszcie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kryitanin dnia Wto 17:37, 19 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Fatum
Gracz



Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:34, 29 Kwi 2010 Powrót do góry

Jak w temacie posta. W galerii forum przedstawiam swój projekt loga forum w wersji nieco aktualniejszej zrobiony przy pomocy kilku programów graficznych i nieco topornych skilli. Trzy obrazki symbolizujące po kolei Prehistorię, Erę Adamantu i Erę Mocy. Odnośnika nie podam - powód podałem w opisie projektu w galerii. Zostawiam do rozpatrzenia przez GM-ów w wolnej chwili. Jak coś niejasne to prosz pytać.

PS. Witam wszystkich obecnych na forum.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fatum dnia Czw 18:38, 06 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Kryitanin
Wielki Pieśniarz



Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 295 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 7:52, 30 Kwi 2010 Powrót do góry

Oooo Smile
Bardzo mi się podoba.
Zapytam jeszcze Wilka, ale pewnie ustawię to Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Fatum
Gracz



Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:15, 04 Maj 2010 Powrót do góry

Sugestia #2: Kompania z Morvy (gildia zrzeszająca wojowników).

Okres istnienia na kartach historii Aphalonu: od początku Ery Adamantu do końca Ery Światła;
Główna siedziba: Morva (duh Razz);
Miejsce spotkań: osobny budynek albo jako miejsce spotkań zrzeszonych w gildii - karczma bądź wolna hala w koszarach;
Warunki przyjęcia: postać obeznana w walce w zwarciu (ostrza, broń obuchowa, etc.) bądź walce dystansowej (łuki, kusze, broń miotana), posiadanie własnej broni i pancerza (opcjonalnie - możliwość wypożyczenia ekwipunku od gildyjnego zbrojmistrza i płatnerza);
Liczba osób przynależnych: nieograniczona (pomijając rangi specjalne);
Zasada działania: Każdy członek gildii (wyłączając Mistrza, płatnerzy i zbrojmistrzów) wykonuje tzw. kontrakty czyli zlecenia od NPCków bądź innych graczy złożonych do Mistrza Gildii z całego Aphalonu. Kontrakty są dopasowane do rangi tj. początkujący nie dostanie zadania polegającego np. na wybiciu gniazda stworów będącego ponad jego siły, zaś członek o wyższej randze nie będzie zajmował się bardziej trywialnymi sprawami jak uporanie się z przerośniętymi szczurami w czyjejś piwnicy.
Rangi:
- specjalne:

a) Mistrz Gildii (1 na całą gildię) - przyjmuje zlecenia, wyznacza kontrakty członkom Kompanii i wypłaca adekwatną do kontraktu nagrodę,
b) Płatnerz Kompanii (2-3 na ok. 10 członków Kompanii) - kowal specjalizujący się w zbrojach, u niego zrzeszeni mogą wypożyczać, kupować, naprawiać bądź ulepszać zbroje,
c) Zbrojmistrz Kompanii (ilość podobna do Płatnerza Kompanii) - kowal specjalizujący się w broniach dystansowych i do walki w zwarciu, u niego zrzeszeni mogą wypożyczać, kupować, naprawiać bądź ulepszać bronie;
- zwykłe:
a) Stowarzyszony (liczba wykonanych kontraktów - 0) - każdy chcący wstąpić do Kompanii dostaje na początku rangę Stowarzyszonego. Stowarzyszony nie może korzystać z usług Płatnerza i Zbrojmistrza - usługi są dostępne tylko dla pełnoprawnych członków. Pół biedy, że dostaje zapłatę za kontrakty,
b) Czeladnik (liczba wykonanych kontraktów - minimum 2) - Czeladnik jest najniższym pełnoprawnym stopniem w Kompanii, jego zdania są nieco bardziej skomplikowane niż Stowarzyszonego, dostaje także trochę więcej pieniędzy za wykonywanie zadań,
c) Uczeń (liczba wykonanych kontraktów - minimum 2 od awansu na Czeladnika) - wyższa ranga, wyższe wymogi w kontraktach, wyższa płaca,
d) Szermierz (liczba wykonanych kontraktów - minimum 3 od awansu na Ucznia) - podobnie jak w randze Ucznia - trudniej i lepiej opłacalnie,
e) Obrońca (liczba wykonanych kontraktów - minimum 4 od awansu na Szermierza) - trudność kontraktów wzrasta, ale są bardziej opłacalne,
f) Opiekun (liczba wykonanych kontraktów - minimum 5 od awansu na Obrońcę) - Opiekun to jedna z dwóch rang w której zrzeszony w Kompanii z Morvy musi wybrać sobie niższego rangą wojownika (od Czeladnika do Obrońcy) na swojego "podopiecznego", któremu służy radą - albo w wypadku wyjątkowo trudnego zadania wsparciem - w wykonaniu jego ("podopiecznego") zadania. Czasami Opiekun może zabrać "podopiecznego", by ten pomógł mu w wykonaniu kontraktu wyznaczonego Opiekunowi. Kiedy "podopieczny" osiągnie rangę Opiekuna, jego "mistrz" wybiera kolejnego wojownika, by służyć mu swoim doświadczeniem. Może wydaje się, że jest to nieco nudne zajęcie, ale płaca jest całkiem przyzwoita,
g) Czempion (liczba wykonanych kontraktów - minimum 6 od awansu na Opiekuna) - Najwyższa ze zwykłych rang. Czempion różni się od Opiekuna tym, że może ale nie musi wybrać sobie jednego lub więcej "podopiecznych" i zarabia odpowiednio więcej pieniędzy plus dodatkową gażę w wysokości 5 sztuk złota od każdego "podopiecznego";
Skład gildii: Jako, że Kompania została założona przez krasnoludy, to właśnie ich jest najwięcej na bardziej kluczowych pozycjach. Nie oznacza to, że przynależą do niej tylko krasnoludy - przeciwnie, gildia jest otwarta na każdego chętnego do przystąpienia wojownika dowolnej rasy występującej na ziemiach Aphalonu. Kompania nie zmusza zrzeszonych do stałego pobytu w Morvie w oczekiwaniu na kontrakty - zrzeszeni podróżują po Aphalonie według własnego uznania, ale Kompania z Morvy wymaga od nich wykonania przynajmniej jednego zadania na jakiś czas. W wypadku niestosowania się do wymogów Kompanii zrzeszony zostaje usunięty z gildii.

Podobnie jak wcześniejszy pomysł zostawiam do rozważenia przez GMów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fatum dnia Czw 20:22, 13 Maj 2010, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
Kryitanin
Wielki Pieśniarz



Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 295 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 6:32, 05 Maj 2010 Powrót do góry

Bardzo ciekawe, bardzo Smile
Chyba po paru przeróbkach (tu się przytnie, tam wyklepie, żeby pasowało) umieszczę w Organizacjach:)
Tacy... deratyzatorzy i Cienie w jednym Smile
Dorzucę do większy, niż u normalnych gildii, skrawek muru miasta do obrony w razie ataku Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Darugel
Gracz



Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 2 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:14, 16 Maj 2010 Powrót do góry

Na dobrą sprawę jeśli pokusilibyście się o małą konkurencję na tym forum z innym autorskim mini-systemem to chętnie poprowadziłbym sesję. Jako gracz wolę grać "na żywo" , a prowadzić forumowe rozgrywki zdarzyło mi się nieraz i wcale źle mi się nie prowadziło. Moja koncepcja daleko nie odbiega od najpopularniejszej tu Ery Adamantu, polegam jedynie na czystej logice używając kości tylko tam gdzie to konieczne. PBF to nie pierwszyzna jak już mówiłem no i w końcu z tej konkurencji może wyjść tylko coś dobrego. Obecni MG będą musieli konkurować o graczy zwiększając swoje umiejętności, a mnie również przyda się trochę urozmaicenia od regularnych sesji u znajomych. Jeśli ten pomysł się nie podoba Kryitaninie mogę się pokusić o sprawdzenie swoich sił na gruncie Aphalonu, ale naprawdę nalegam na mały oddzielny temacik.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)